Педагогічна скринька

Особливості організації освітнього процесу у ЗП (ПТ)О області у 2020/2021 н/р в умовах цифрової трансформації

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2021/2022 н. р.

Особливості організації освітнього процесу у ЗП (ПТ)О області у 2020/2021 н/р в умовах цифрової трансформації

Цифровізація освітнього процесу в ЗП(ПТ)О



У даній статті піднімається питання про використання новітніх технологій, різних гаджетів в сучасній системі навчального процесу. Описано роботу  з  VR технологією, мультимедійними плакатами та QR-кодами (способів кодування різної інформації в двомірному штрихкоді) та як їх можна залучити в навчанні.


Методичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання у Чернівецькому ліцеї залізничного транспорту


У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, яка склалася в Україні, та з метою запобігання поширенню коронавірусної інфекції COVID-19 та неухильного виконання положення постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 221 та наказу Міністерства освіти і науки України від 16.03.2020 № 406 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19».

Відповідно до статті 24 Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» та зідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.03.2020 № 406 керівник  видає наказ про організацію роботи очолюваного ним закладу на період карантину. У такому наказі визначаються заходи щодо безпечного функціонування та охорони закладу освіти, а також затверджується режим та графік роботи як педагогічних, так і інших працівників закладу із запровадженням гнучкого (дистанційного) режиму роботи. При впровадженні дистанційного навчання користуватись вимогами  листа Міністерства освіти  і науки за №1/9-177 від 26.03.20 року щодо організації освітнього процесу в закладах професійної( професійно-технічної) освіти на період карантину. 

Організація освітнього процесу:

Виконання теоретичної частини освітньої програми має бути організовано з використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами та постійного відвідування педагогічними працівниками. Це передбачено Положенням про дистанційне навчання, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 № 466, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.04.2013 за № 703/23235 (зі змінами).

 Алгоритм організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання:

1) прийняти рішення щодо використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі закладу на період карантину;

2) визначити перелік предметів, тем навчальних програм, видів навчальних занять для проведення із використанням технологій дистанційного навчання;

3) визначити, залежно від профілю навчальної дисципліни, перелік вебресурсів, необхідних для забезпечення дистанційного навчання;

4) на період карантину розробити та затвердити розклад уроків відповідно до визначеного переліку (тижневе навантаження не більше 36 годин);

5) виконувати навчальні програми згідно із затвердженим розкладом.

Фіксувати це у журналах теоретичного навчання.

З урахуванням матеріально-технічних можливостей закладу освіти і безперервного доступу до мережі Інтернет, пропонується використовувати такі ресурси які розміщені на сайті МОН: https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/onlajn-resursi-dlya-studentiv-proftehiv. Крім того, у своїй роботі педагоги можуть використовувати електронні сервіси, які наведені в даних методичних рекомендаціях .

Усі електронні матеріали можна розміщуються на сайті ліцею.

На період запровадження карантину рекомендується більшість уроків із предмета «Фізична культура» переводити в теоретичну частину, а практичну – проводити у дистанційному відеорежимі.

Виробниче навчання за окремими професіями (провідник пасажирського вагона касир квитковий) рекомендується організувати з використанням технологій дистанційного навчання. Практичну частину підготовки, яку неможливо адаптувати до вимог дистанційного навчання, переноситься на період після закінчення карантину.

Отже, в окремих випадках виробничу практику, проведення кваліфікаційної атестації з подальшим отриманням документа державного зразка  відтерміновується та проводиться після завершення карантину. Для цього вносяться відповідні зміни до робочих навчальних планів. 

Організація навчання здобувачів, які навчаються за дуальною формою освіти або розпочали практику на підприємстві:

У двосторонніх та тристоронніх договорах із роботодавцями закладаються форс-мажорні обставини. Карантин, запроваджений в Україні з 12.03.2020, чинним законодавством визнано форс-мажорними обставинами.

Організація освітнього процесу за дуальною формою здобуття освіти здійснюється відповідно до Положення про дуальну форму здобуття професійної (професійно-технічної) освіти, що затверджено наказом МОН від 12.12.2019 № 1551, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.02.2020 за № 193/34476.

Відповідно до пункту 25 розділу II Положення дуальна форма базується на денній формі здобуття освіти, тобто всі рекомендації, застосовуються і до цієї форми здобуття освіти. Оскільки за дуальною формою здобуття освіти опанування більшої частини освітньої програми передбачено у вигляді професійно-практичної підготовки, можливе дистанційне використання внутрішніх освітніх ресурсів. Серед них - онлайн-платформи, навчальні фільми та інструкції підприємств під час проведення такої підготовки.

Ведення  журналів теоретичного та виробничого навчання і обліку робочих годин педагогічних працівників:

Робочі години педагогічного працівника, який забезпечує дистанційне навчання здобувачів освіти, рекомендується обліковувати відповідно до розкладу занять, затвердженого на час карантину.

Педагогічний працівник, використовуючи сучасні інформаційно-комунікаційні технології, може вести записи в журналах в режимі онлайн або в інший зручний для нього спосіб. Після завершення карантину вони мають бути перенесені у журнали теоретичного та/або практичного навчання з поміткою «дистанційно», вказавши форму роботи: онлайн консультації, відео-уроки, скайпконференції, тестування тощо.

Трудові відносини та оплата праці працівників під час карантину:

Роз’яснення про умови та оплату праці працівників закладів освіти під час карантину було надано спільним листом Міністерства освіти і науки України № 1/9-162 та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України №02-5/202 від 17.03.2020.

За працівниками на період карантину зберігається середня заробітна плата, розмір якої визначається згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати». Тож оплата за класне керівництво, кабінет, перевірку зошитів в період карантину зберігається, так як вона входить до середнього заробітку.

Працівників, які фактично не виходять на роботу під час карантину, потрібно вважати такими, що не виходять на роботу у зв’язку з простоєм. Згідно зі статтею 34 Кодексу законів про працю України простій - це призупинення роботи, викликане невідворотною силою або іншими обставинами.

За працівниками зберігається середній заробіток на час простою, коли виникла виробнича ситуація, небезпечна для життя чи здоров'я працівника або для людей, які його оточують, і навколишнього природного середовища не з його вини (стаття 113 Кодексу законів про працю України).

У випадку, коли в окремі дні заняття не проводяться з незалежних від педагога причин, оплата його праці здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що викладач виконує іншу організаційно-педагогічну роботу (п. 77 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102).

Вихователі гуртожитків працюють в штатному режимі, якщо у гуртожитку проживають діти. В іншому випадку вони виконують іншу організаційно-педагогічну роботу: займаються самоосвітою, розробляють методичні матеріали, проводять психолого-педагогічну підготовку тощо.

Майстри виробничого навчання у період карантину також працюють дистанційно: проводять онлайн-заняття, практичні роботи у формі майстер-класів, розробляють і оновлюють методичні матеріали, зокрема для дистанційної форми навчання.  

Перелік електронних сервісів для організації дистанційного навчання:

 Moodle - потужна система, за допомогою якої можна створити повноцінне навчальне середовище онлайн-формату. Працювати з нею можуть викладачі, адміністратори та учні. Корисна і при організації дистанційного навчання. Доступна безкоштовно;

Google Клас (GoogleCIassroom) - безкоштовний сервіс, який прискорює обмін інформацією між учасниками освітнього процесу. Ця система об’єднала найпопулярніші можливості Google: пошту, документи, сховище даних, календар;

Google Презентації (GooglePresentations) - додаток, який дозволяє працювати з файлами на пристроях з операційною системою Android. У такий спосіб можна створювати та редагувати презентації, відкривати до них доступ іншим користувачам, додавати коментарі та відповідати на них, додавати слайди, змінювати їх розташування, форматувати текст. Частково з додатком можна працювати без підключення до мережі Інтернет;

iLearn - це безкоштовна гейміфікована платформа з навчальними онлайнкурсами, тестами та вебінарами;

Kahoot! - сервіс, який дозволяє генерувати тести і проходити їх в ігровій формі. На заняттях може стати інструментом для перевірки знань. Використовувати можна прямо у браузері;

Edmodo - освітній сайт, що побудований як усічена соціальна мережа за типом Facebook. Дозволяє оперативно спілкуватися викладачам та здобувачам освіти;

LearningApps.org - сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи;

Stepik - безкоштовна освітня платформа та конструктор відкритих онлайнкурсів та уроків;

OnlineTestPad - онлайн конструктор тестів, опитувань, кросвордів.

Месенджери Skype, Viber, WhatsApp, Zoom - для організації спілкування учасників освітнього процесу в режимі реального часу;

Linoit - віртуальна дошка (полотно), на якій можна закріплювати спеціальні стікери з інформаційними замітками, зображеннями, відео та документами);

Padlet - універсальна онлайн-дошка (онлайн-стіна) яку легко застосовувати в освітньому процесі);

Trello - онлайн-програма, що допоможе організувати продуктивну командну роботу учнів. Наприклад, створення проекту чи підготовку до предметного турніру);

Plickers - додаток, який дозволяє організувати тестування за допомогою карток з QR-кодом та швидко отримати результати.

     

                         Методист ліцею                                 М.А.Голодюк

Немає коментарів:

Дописати коментар

  З Днем міста, чернівчани!